måndag 29 juni 2020

Nu ska jag duscha. Sen ska jag äta. Sen ska jag skriva, måla, redigera film, fortsätta med en påbörjad applikation, byta jord i en balkonglåda, köpa blommor till den och till fars grav, resa till Sköndal och plantera, klistra in fotografier i album, rensa bland hundratals bandinspelningar, dammsuga lägenheten, tvätta fönster, handla mat, kolla mobiltelefon för min systers räkning, posta reproduktion till Bernt, rensa bland mina skrivna alster, försöka hålla kontakten med min son, hans fru och barn, höra av mig till en del gamla vänner, beställa tid hos husläkaren och tandläkaren/tandhygienisten, ringa Karolinska och ta reda på hur det går med resultatet av det bortskurna på örat, läsa klippen från Ingvar, kolla om det går att skicka paketet till Naya i Israel eller om det fortfarande är stängt pga corona, kolla prenumerationerna på nätet (Kvartal, Gatestone institute, Det goda samhället, Swebbtv, MacWorld, Journalisten och alla de andra), fortsätta acryllic pouring-studierna på YouTube, leverera en del av de ärvda noterna efter far till Georg i Tallkrogen, undersöka om det går att laga rullbandspelaren till ett rimligt pris, undersöka om det går att laga filmprojektorn till ett rimligt pris, undersöka om det går att laga den kraschade datorn till ett rimligt pris, hålla mig uppdaterad om vad som sker på Migrationsverkets hemsida, riksdagens hemsida och några till …

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar